DIY dla dzieci - Super zabawa rozwijająca motorykę małą

DIY dla dzieci zabawka wspierająca rozwój motoryki małej Ta zabawka już z nami trochę jest.... Na tyle długo, że została nieco schowana i wygrzebywana gdy Hania zobaczy gdzieś pieniążka, którego zechce do niej schować. Dlatego też tak późno dzielę się nią z Wami - zwyczajnie o niej zapomnieliśmy.

Poniżej możesz zobaczyć czy Hania lubi swoje grosiki 😀

Jak wspierać rozwój motoryki małej u małego dziecka?


Jest to kolejna zabawka z cyklu super tanich i super łatwych do wykonania. 
My wykorzystaliśmy zwykłe pudełko z nakrętką. Kupiłam je w Pepco za niecałe 4 zł. Wycięłam w niej dziurkę na pieniążki i gotowe! 

DIY dla dzieci zabawka wspierająca rozwój motoryki małej







Oczywiście zabawa polega na wrzucaniu pieniążków do środka. 
U nas dziurka jest na tyle wąska, że pieniążki trzeba dopchnąć paluszkiem. Najpierw miałam zamiar to "naprawić" - szybko jednak zdałam sobie sprawę z dodatkowego atutu takiego stanu rzeczy. 



Początkowo zamysł był zgoła inny. Zamierzałam zakupić zwykłą skarbonkę i plastikowe monety. Ewentualnie zamiast skarbonki wykorzystać pudełko, jednak trzymając się pomysłu z dużymi plastikowymi monetami. 
Jako że lubię realizować swoje pomysły natychmiast, a nigdzie nie mogłam znaleźć niezbędnych produktów "na już", postanowiłam wykonać zabawkę w powyższy sposób. 
Niestety poza szklanymi, porcelanowymi etc. skarbonkami, nie znalazłam takiej, którą można otworzyć - co było kluczowym wymogiem. 
Jeśli jednak masz możliwość zakupu takowej, również będzie to fajna opcja. 
Możesz także wykorzystać puszki z wieczkiem, jeśli używacie w domu mleka modyfikowanego, kawy lub innego produktu przechowywanego w tego typu pojemniku. 

Co do samych pieniążków. 

DIY dla dzieci zabawka wspierająca rozwój motoryki małej

U nas nigdy nie było kłopotów z braniem ich do buzi - mimo tego oczywiście należy kontrolować co robi dziecko bawiąc się tak małymi przedmiotami. 
Jeśli masz pewność, że dla Twojej pociechy próba zjedzenia prawdziwego grosika będzie niezwykle atrakcyjna koniecznie spróbuj z opcji z dużymi, plastikowymi monetami lub może dużymi guzikami. 

Jak zawsze życzę Wam świetnej zabawy!

Jeśli spodobał Ci się ten pomysł podziel się nim koniecznie ze znajomymi 😊
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

Komentarze

Najlepsze układanki lewopółkulowe!

Najlepsze układanki lewopółkulowe!
i plansze edukacyjne :)